Publikációk

Válogatott publikációk
(teljes publikációs listámat lásd: Magyar Tudományos Művek Tára)

Könyv:

Szerző a tükörben. Szerzőiség és önreflexió a filmművészetben. (Metropolis könyvtár) Kijárat Kiadó–Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány, Budapest, 2013. [e-book formában letölthető itt »»]

Olasz nyelven:

La storia nella televisione ungherese. In: La Storia in televisione in sette paesi dell’Europa dell’Est (Eds: Cigognetti L, Servetti L, Sorlin P) Instituto Storico Parri, Bologna, 2010, pp 15-29.

Di fronte all’universo. Il paesaggio nei film di István Gaál. In: Radici: Il cinema di István Gaál (Eds: Pintér J, Vecchi P) Edizioni Lindau, Torino, 2008, pp 67-87.

Angol nyelven:

The Phenomenology of Trauma – Sound and Haptic Sensuality in Son of Saul upcoming in Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies vol. 13. (2016) no. 2.

Remembering Bodies: Picturing the Body in Hungarian Cinema After the Fall of Communism. Studies in Eastern European Cinema, 2016 vol. 7 no. 2 pp. 153–167. doi. 10.1080/2040350X.2016.1155268

Historical Portrait of a European Director. The Cinema of István Szabó. Studies in Eastern European Cinema, 2016 vol. 7 no. 1 pp. 87­–90. doi. 10.1080/2040350X.2016.1116211

Nostalgia and archival footage in contemporary Hungarian documentary (Gábor Zsigmond Papp: The Life of an Agent). IMAGES–International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication, (24): 19–26 (2014)

The representation of historical topics on the Internet in Hungary. In: Europe and Media: The History on the Web (Eds: Cigognetti L, Servetti L, Sorlin P) Instituto Storico Parri, Bologna, 2013, pp 57-78.

History on Hungarian Television: An Introduction. In: History on television in seven Eastern European countries. (Eds: Cigognetti L, Servetti L, Sorlin P) Instituto Storico Parri, Bologna, 2010, pp 13-27.

Magyar nyelven:

Tanulmányok kötetben:

 

Testek táguló keretben – Térkoncepciók a modernista magyar filmben. In: Győri Zsolt–Kalmár György (eds.): Tér, hatalom és identitás kérdései a magyar filmben. ZOOM 4. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2015. pp. 25–40. A filmmusical. In: Zsánerben (Eds: Böszörményi G, Kárpáti Gy) Mozinet Könyvek 3., Budapest, 2009, pp 73-89.

Nők a filmiparban, nők a filmben (Filmet készítő és filmezett nők) In: Nők a történelemben – középiskolai oktatási segédanyag történelemtanároknak (Ed: Pető A) Balassi Intézet, Budapest, 2005.

Játékfilmes dokumentátor. Fekete Ibolya portré. In: Magyar filmrendezőportrék (Ed: Zalán V) Osiris Kiadó, Budapest, 2004, pp 247-265.

„A csontváz hamvas bőre” – Az adaptáció változatai Pacskovszky József Esti Kornél csodálatos utazása és Szász János Witman fiúk című filmjében. In: AdoptációkFilm és irodalom egymásra hatása. (Eds: Gács A, Gelencsér G) JAK Könyvek-Kijárat Kiadó, Budapest, 2000, pp 163-184.

Tanulmányok folyóiratokban:

A lelkiismeret hangja: Hang és haptikus érzékelés a Saul fia című filmben. Metropolis 19 (2015) no. 2. pp. 58–70.

„…akár kinematográfban a szalag-pántlika…” A géptest metafora adaptálása a Taxidermia című filmben. Filmszem 5 2015. no 1. A magyar film utolsó évtizede. www.filmszem.net

Nézem, érzem − Tarr Béla, a „lassú mozi” és a befogadói folyamat. FILMSZEM, (2): 5-33 (2012)

Közelkép a Közel-Keletről (Dokumentum, fikció és önreflexió a kortárs iráni filmben). PANNONHALMI SZEMLE, (4): 97-110 (2009)

Felületkezelés: Önreflexivitás Michael Haneke filmjeiben. METROPOLIS, (2): 78-94 (2007)

Felfedezőút a filmvilág szubkontinensén: Bevezetés Bollywood történetébe és formáiba. METROPOLIS, (1): 8-23 (2007)

Világok határán, belső utakon – Szemző Tibor: Az élet vendége: Csoma legendárium, Szaladják István: Madárszabadító, felhő, szél. PANNONHALMI SZEMLE, (4): 91-95 (2006)

Anamnézia: Idő, emlékezés, felejtés Wong Kar-wai filmjeiben. METROPOLIS, (4): 64-75 (2005)

Szemközt a világmindenséggel: Tájábrázolás Gaál István filmjeiben. METROPOLIS, (3): 50-63 (2005)

Vissza a valósághoz I–II.: az olasz neorealizmus és az angol free cinema. FILMTETT, (17):  18-22 (2001), (18): 24-28 (2002)

Feminizmus és filmelmélet. METROPOLIS, (4):  8-11 (2000)

Szőts István és a hatvanas évek magyar filmművészete. METROPOLIS, (2):  92-102 (1998)

“Csak nézni, hogy telik a kurva élet” avagy profán mitológia. Tarr Béla Sátántangó című filmjéről. METROPOLIS, (2): 106-113 (1997)

„Keresd tovább magad!” Identitás és emlékezés Babits Mihály költészetében. LITERATURA, (2): 189-200 (1996)

Szakfordítás:

Thompson, Kristin: A primitívtől a klasszikusig. In: Narratívák 10. A narrációtól az attrakcióig. (Ed: Kiss G Z) Kijárat Kiadó, Budapest, 2011, pp 88-124.

Szerkesztő és szakmai lektor:

Thomas Elsaesser: A német újfilm, Palatinus Kiadó, Budapest, 2004.

Szakmai lektor:

Pintér Judit-Záhonyi Ábel Márk (eds.): Ember a havason Szőts István 100. KDK Kulturális Alapítvány, Budapest, 2013.

Cristian M. Réka–Dragon Zoltán: Encounters of the Filmic Kind: Guidebook to Film Theories, JATE Press, Szeged, 2008.

Buslig Eszter-Tajta Krisztina (szerk.): Szemezgető ­– Szemelvények a film- és médiaoktatás helyzetéről, La Ventana Kiadó, Budapest, 2005.