2014. április 2. szerda, 18 óra – Romakép Műhely – Határátlépések – Bűbáj
Vetített film:
Moldován Domokos: Rontás és reménység (1981), 95 perc
A Rontás és reménység című filmjében Moldován Domokos folytatja a népi varázslás témáját, melyet korábbi filmjeiben, a Szerelmi varázslások-ban és a Halottlátó-ban elkezdett. Jelen esetben egy mozgáskorlátozott idős asszony kéri cigány asszonyok segítségét a gyermekáldás elősegítéséhez. A film részben eredetiben felvett, részben újrajátszott jelenetek segítségével próbálja meg rekonstruálni az abszurd történetet, melynek lehetetlen jó véget elképzelni. A parókák filmje, legalábbis ahogy Nemes Nagy Ágnes lényeglátó módon megfogalmazta.
Vendég: Peternák Miklós filmtörténész, médiateoretikus és Szuhay Péter néprajzkutató
Műhelyvezető: Pócsik Andrea és Müllner András
Jegyárak: Diák/Nyugdíjas: 450 Ft, Felnőtt: 600 Ft
Bérlet: Diák/Nyugdíjas: 4950 Ft, Felnőtt: 6600 Ft
A programhoz csatlakozni ITT lehet.
2014. április 9. szerda, 18 óra – Romakép Műhely jövő heti előzetes – Határátlépések – Határok
Vetített filmek:
Mitra Sohrabian: Aziz kertje (svéd dokumentumfilm, 2009, 15’)
Nagy István – Ruszkai Nóra: Lili (magyar dokumentumfilm, 2012-2013, 22’)
Bijan Anquetil: A tábor (francia dokumentumfilm, 41’, 2013)
A migráció témakörére épülő válogatásban olyan dokumentumfilmeket mutatnak be a szervezők, amelyekben egészen eltérő korú, hátterű szereplőkről mesélnek történeteket az alkotók. Érdekességük, hogy a hősök életébe pillantva újrafogalmazzák, újraértelmezik az otthon fogalmát: a beilleszkedés, identitáskeresés folyamatában fontos szerepet játszó valóságos és virtuális terek a személyes, családi és közösségi kapcsolatok alakulásának nyomait viselik magukon.
Hogyan képes a film ezeket a tereket úgy formálni, hogy a nézők ne érezzék betolakodóknak magukat? Miképp válnak a médiában egységes problémahalmazként ábrázolt migránsok történetei személyessé? Miben hasonlítanak, miben különböznek az észak-svédországi idős kurd férfi, a kínai apától származó miskolci lány és a párizsi külvárosban élő romániai romák?
Vendég: Füredi Zoltán vizuális antropológus, Palantír Film Alapítvány és Széll Adrienn Palantír Film Alapítvány, „Idegenek a kertemben” projektfelelős.
A filmklubok jegybevételéből befolyó összeget a szervezők a mozi fenntartására és üzemeltetésére fordítják.
2014. április 3. csütörtök, 15 óra – Játék a tér – DocuArt (1092 Budapest, Erkel utca 15.)
Ferencváros Önkormányzata “A teljesség felé” Idősügyi programjának keretében a Pinceszín, a Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény és a DocuArt Filmművészeti Központ szervezésében valósul meg ebben az évben a Sorsok, hangulatok filmklub, melynek középpontjában különleges hangulatok megidézése áll játékfilmek, dokumentumfilmek, kordokumentumok által, fókuszban a korai ’60-as évekkel.
Harmadik alkalommal a DocuArt szolgál helyszínéül a filmklubnak, mely alkalommal Pelsőczy Petra Játék a tér című filmjét vetítjük.
Játék a tér
(színes, magyar dokumentumfilm, 37 perc, 2011)
Rendező: Pelsőczy Petra
„Lakás három forint harmincért. A hatvanas évek Lottóházaival és tulajdonosaival foglalkozik Pelsőczy Petra filmje.”
Helyszín: DocuArt (Budapest, IX. Erkel utca 15.)
A programra belépés ingyenes.
A programhoz csatlakozni ITT lehet.
2014. április 2. 18:45-20:30 – Buglya Sándor: Zsákfalu – FALUDI DO-KU FILMKLUB – Uránia Nemzeti Filmszínház
(színes, magyar dokumentumfilm, 76 perc, 2007)
Rendező: Buglya Sándor
„Perőcsényben egyesek szerint megállt az idő. Mások szerint valósággal elrohant. Ilyen különbözőek vagyunk. Egy csendes, langyos esőnek azonban mindenki örül.
Buglya Sándor szenvedélye Perőcsény. Először csak a házát, portáját építette a faluban, mint más gyütt- mentek, aztán hozzálátott a falu építéséhez is. Tájház-felújítás, szüret, disznóölés és más remek alkalom a falu megőrzésére. A falu először díszpolgárrá választotta, de ha nem vigyáz, még polgármester is lehet belőle.”
A vetítés utáni beszélgetés vendége Buglya Sándor rendező.
A programról bővebben ITT .