2013. május 24-én (pénteken) 9 órától kerül megrendezésre tanszékünk MA hallgatóinak kutatási konferenciája.
A helyszín az alagsor 135. és 137. terem, a program pedig:
2013. május 24., péntek | |
1. szekció | |
9.00-11.00 | |
Szekeres Mónika | A ’Final Girl’ karakterének változásai |
Andorka György | A blockbuster mint ipari/technológiai promóciós eszköz az ezredforduló után |
Ballabás Sándor | Narratív komplexitás a websorozatokban |
Bak Márton | Clint Eastwood nem westernfilmes hőseinek karaktertipológiája |
kávészünet | |
11.15-13.15 | |
Lakatos Gabriella | A bűnügyi műfajok kérdése az 1930-as, 1940-es évek magyar filmjeiben |
Hegyi Nóra | A műfajiság kérdései Almodóvar filmjeiben |
Bella Dorina | A kognitív pszichológia hatása a sikeres, kortárs hollywoodi filmre |
Zentay Nóra | A kép-hang aszinkronitás dimenziói a késő modernizmusban |
ebédszünet | |
14.00-15.30 | |
Csóka Máté | A 2000-es évek kínai vuhszia filmjei és a kortárs amerikai fantasy-kánon |
Kovács Patrik | Kuroszava A testőr című filmjének interkulturális remakei |
Puskás Lilla | Interetnikus kapcsolatok délkelet-európai road moviek-ban |
2. szekció | |
9.00-11.00 | |
Tajerling Fruzsina | A sztár mint főhős az 1950-es évek hollywoodi filmjeiben |
Kőszegi Ivett | Katasztrófafilm és melodráma kapcsolata a hollywoodi filmtörténetben |
Sajti Ágnes | A pre-code filmek női főhősei |
Nagy Tamara |
Howard Hawks nőalakjai |
kávészünet | |
11.15-13.15 | |
Simor Eszter | Szöveghasználat Tarr Béla filmjeiben |
Ozorai Sára | Kortárs magyar filmek a nemzetközi fesztiválsikerek tükrében |
Lukács Mihály | A super8-as filmnyersanyag használatának esztétikai következményei a Buharov-fivérek nagyjátékfilmjeiben |
Lelkes Ilka | A kortárs magyar film és a “testi fordulat” |
ebédszünet | |
14.00-15.30 | |
Varga Ádám | A zsarnok megjelenési formái Fritz Lang németországi filmjeiben |
Szin Karolina | Mundruczó Kornél filmjei |
Búzás Annamária | Családi kapcsolatok a kortárs román filmben |
Az előadások 20 perc hosszúak, melyeket 10 perc vita követ. |