Gelencsér Gábor
- Filmelmélet
- fikció és dokumentarizmus viszonyának elméleti reflexiója a korszak szakirodalmában, rendezői jegyzeteiben és műveiben a Budapesti Iskolától a Balázs Béla Stúdió experimentális dokumentumfilmjeiig
- a parabolikus forma poétikai alakzatai
- a műfajiság kérdésének alakulása elméleti szempontból (a műfajiság keretfeltételeinek vizsgálata)
- Filmtörténet
- a műfajiság kérdésének alakulása történeti szempontból (folyamatelemzés, korszakok összevetése, műfaji keresztmetszetek)
- társművészeti párhuzamok: irodalom és film a hetvenes években, képzőművészet és film a nyolcvanas években
- a hetvenes-nyolcvanas évek underground, a nyolcvanas-kilencvenes évek non professional művészete; e csoportok hatása a filmtörténeti folyamatokra
- Filmelemzés
- egy-egy lezárult, ugyanakkor kevéssé ismert, illetve feldolgozott életmű elemző bemutatása (pl. Novák Márk, Szörény Rezső, Szász Péter, Fehér György, Kardos Ferenc)
- motívumelemzés (pl. lakás), konfliktustípusok elemzése (pl. generációs)
- stíluselemzés (pl. a realista stílus átalakulása a hatvanas-hetvenes években, az időfelbontásos elbeszélésmód stílusalakzatai Fábrinál, Gaálnál, Makknál, Huszáriknál)
Kovács András Bálint
- Film noir tematika a francia új hullámban
- Bresson hatása a modern filmre
- Rosselini helye a neorealizmusban
- Godard politikai filmjei
- Az 1968-as társadalmi mozgalmak hatása a filmművészetre
- A modern olasz film hatása a magyar filmművészetre a hatvanas években
- Antonioni és Jancsó stílusának összehasonlítása
- A német új film társadalmi tematikája
- Modern irányzatok a szovjet filmművészetben
- A nemzeti tematika a modern lengyel filmben a hatvanas években
- A cinema verité hatása a modern filmre
Margitházi Beja
- Film és trauma
- Traumaelmélet és filmelmélet
- Egyéni / kollektív trauma és reprezentáció
- Traumatörténetek a játékfilmben
- Magyar, illetve nemzetközi dokumentumfilm és trauma
- Kísérleti módszerek a traumaábrázolásban
- Filmstílus
- Plántípusok, formanyelvi megoldások kialakulása, változása (pl. dolly zoom, beállítás-ellenbeállítás, flashback, stb.)
- Rendezői stílusok elemzése és értelmezése (pl. Dreyer, Bresson, Cassavetes, Wong Kar-wai, stb.)
- Az arcnagyközeli plán filmelméleti vonatkozásai és filmtörténeti alakváltozatai (pl. a klasszikus hollywoodi stílusban, egyes rendezői életművekben, adott filmtörténeti korszakban, stílusirányzat esetében)
- stb.
- Film és vizuális kommunikáció
- Film és reklám: a filmplakát (pl. motívumok és kompozíciós trendek; szöveg, kép és film viszonya)
- Filmes intertextuálitás-típusok (pl. adott film intertextuális utalásainak felgöngyölítése, értelmezése)
- Filmszínészi játékstílus (pl. szerep, típus, karakter és előadásmód összefüggései adott színészek játékában)
- stb.
- Korai filmtörténet és -elmélet
- A korai film témái, stílusa és alkotói (pl. Lumiére testvérek, Mélies, Williamson, Porter, Smith, stb.)
- A primitív reprezentációs mód (PRM) kialakulása és megszűnése (pl. színészi játék, kameramunka, vágások, térkezelés, stb.)
- A mozgóképről való gondolkodás kezdetei (pl. Münsterberg, Balázs, Epstein, stb. elméletei a korabeli filmek kontextusában)
- A Janovics-féle erdélyi némafilm a fennmaradt fényképes és mozgóképes dokumentmok alapján
- stb.
Pápai Zsolt
- Magyar film
- Műfajok és műfajhonosítási kísérletek a harmincas-negyvenes évek magyar filmjében (pl.: Tóth Endre, Hamza D. Ákos)
- Trendek a kortárs magyar nagyjátékfilmben
- Trendek a kortárs magyar kisjátékfilmben
- Hollywood
- Szerzők a Hollywoodi Reneszánszban (pl.: Malick, Peckinpah, Coppola, Altman, Allen)
- Generációk a Hollywoodi Reneszánszban
- A tévérendezők stiláris újításai a hatvanas-hetvenes évek hollywoodi filmjében
- A hetvenes évek amerikai BBS-e és az elidegenedés anatómiája (A BBS mint műhely)
- Ellenkulturális jelenségek a hatvanas-hetvenes évek független és hollywoodi filmjében
- Objektív realizmus a Hollywoodi Reneszánszban
- Szubjektív realizmus a Hollywoodi Reneszánszban
- Műfaji kommentárok a Hollywoodi Reneszánszban
- A hatvanas-hetvenes évek technikai forradalma az amerikai filmben
- Montázs
- A hosszú beállítások szerepe Hou Hsziao-hsziennél
- Egy Hollywoodi Reneszánszbeli vagy új-hollywoodi film montázsalapú elemzése (pl.: Trip; Bonnie és Clyde; Vad banda; stb.)
Strausz László
- Mozgókép és történelem
- Mozgókép és kulturális emlékezet
- Kortárs filmelméletek
- Kortárs magyar film
- Román film
Vajdovich Györgyi
1. Magyar film a kezdetektől az ötvenes évekig
- Jellegzetes komikus karakterek a 30-as évek magyar vígjátékaiban
- A dalbetétek szerepe a 30-as évek magyar vígjátékaiban
- A magyar vidék ábrázolása a népi filmben (3-4 film elemzése alapján)
- A francia lírai realizmus magyar közegre való adaptálása a Külvárosi őrszoba c. filmben
- Szerzői filmes elemek Fejős Pál műveiben
- stb.
2. Adaptáció és intermedialitás
- Speciális adaptációs kérdéseket felvető irodalmi művek és filmadaptációk elemzése (pl. önreflexió, stíluselemek, groteszk stb. adaptálása)
- Más médiumok filmre adaptálásának esetei (pl. színházi mű, képregény, számítógépes játék stb.)
- Kultúraközi adaptációs esetek elemzése
3. Bollywoodi film
- A bollywoodi filmipar változása a 2000-es években
- Az indiai társadalmi változások megjelenése a kortárs bollywoodi filmben (pl. nők helyzete, hátrányos helyzetű csoportok ábrázolása, gyerekhősök stb.)
- Műfaji kérdések a bollywoodi filmben
Varga Balázs
1. Magyar filmtörténet az ötvenes-hatvanas években
- a magyar kalandfilm klasszikus formája (Rákóczi hadnagya, Kard és kocka, A Tenkes kapitánya)
- a szórakozató film (műfaji filmek) és a televízió (korai sorozatok) kapcsolatai a hatvanas években
- dokumentarizmus a hatvanas évek magyar filmjeiben (Zolnay Pál: Hogy szaladnak a fák…, Herskó János: Szevasz Vera, Bacsó Péter: Fejlövés)
- ellen/forradalom: 1956 megjelenítése a korszak magyar filmjeiben
2. Kortárs magyar film
- a filmszakma és a politika kapcsolata (filmtörvény-variációk)
- a „fiatal magyar film” mint kritikai paradigma és marketingkategória
3. Kortárs film
- új minimalizmus (Jarmusch, Kaurismäki, Tarr) / Contemporary Contemplative Cinema
- europuding: hibriditás és határ-talanság az ezredelő európai filmjében
- falomlás után – a kelet-európai rendszerváltás mozgóképi reflexiója
- a nemzeti keretek újraértelmezése a kortárs filmben
- kortárs kelet-európai műfaji film
4. Filmelmélet/filmelemzés
- identitáskonstrukciók és identitástörténetek a kortárs filmben (Wong Kar-wai, Ang Lee, Fatih Akin, Atom Egoyan, Wim Wenders)
- „elképzelt közösségek” és „kitalált hagyományok” – a történeti igazság és a történelmi film kérdései
5. Dokumentumfilm
- dokumentumfilmek a Holocaustról: politikum, etika és narrativitás
- találkozás az idegennel – dokumentumfilm és antropológia
- a nyolcvanas-kilencvenes évek történelmi témájú magyar dokumentumfilmjei: interjúk és életutak, én-elbeszélés és narrativitás
Vincze Teréz
- Önreflexió a filmművészetben
- Önreflexív motívumok Peter Greenaway filmjeiben
- Önreflexivitás Wim Wendersnél
- Önreflexivitás Lars von Trier életművében
- Önreflexivitás az iráni filmművészetben
- stb.
- Nemek és film, feminizmus, gender
- Női figurák ábrázolása különböző rendezői életművekben
- Női figurák ábrázolása különböző nemzeti filmgyártásokban, korszakokban
- A homoszexualitás ábrázolása a filmművészetben
- stb.
- Musical és zenésfilm
- A klasszikus musical műfajának vizsgálata néhány jelentős filmmusical elemzésén keresztül
- A könnyűzenei kultúra megjelenése a filmművészetben a különböző korszakokban
- A musical ma: musical-tendenciák a XXI. században
- stb.
- Kortárs magyar film
- A női alkotók a kortárs magyar filmben
- Artisztikum és irodalom a filmben (pl.: Tarr Béla, Szász János művei)
- A rövidfilm műfaja és szerepe a jelenkori magyar filmkultúrában
- stb.
- Távol-keleti film
- Művészfilmes tendenciák különböző távol-keleti rendezők életművében
- Artisztikum és erőszakábrázolás kapcsolata rendezői életművekben
- A minimalizmus fogalmának értelmezése a távol-keleti filmben (pl.: Tsai Ming-liang)
- stb.