Könyvek

A Filmtudomány Tanszék oktatói által publikált könyvek

  • Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek. A magyar film és az irodalom kapcsolata 1945 és 1995 között. (Metropolis könyvtár 2.) Budapest: Kijárat Kiadó / Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alalpítvány, 2015.
  • Varga Balázs–Pálfi György: Final Cut – A tankönyv + DVD. Budapest: L’Harmattan, 2014.
  • Gelencsér Gábor: Az eredendő máshol. Magyar filmes szólamok. Budapest: Gondolat, 2014.
  • Vincze Teréz: Szerző a tükörben: Szerzőiség és önreflexió a filmművészetben. (Metropolis könyvtár 1.) Budapest: Kijárat Kiadó / Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány, 2013.
  • Kovács András Bálint:  The Cinema of Béla Tarr: The Circle Closes. Columbia University Press / Wallflower Press, 2013.
  • Vajdovich Györgyi-Varga Zoltán: A vámpírfilm alakváltozatai. Budapest: Áron Kiadó-Meridián Kiadó, 2009.
  • Kovács András Bálint: Mozgóképelemzés. Budapest: Palatinus, 2009.
  • Margitházi Beja: Az arc mozija. Közelkép és filmstílus. Kolozsvár: Koinónia, 2008.
  • Kovács András Bálint: Screening Modernism. European Art Cinema, 1950-1980. Chicago & London: The University of Chicago Press, 2007.
  • Varró Attila: Kult-comics. Válogatott képregényes írások. Budapest: Mozinet Kft., 2007.
  • Gelencsér Gábor: Káoszkeringő. Gothár Péter filmjei. Budapest: Novella, 2006.
  • Kovács András Bálint: A modern film irányzatai. Az európai művészfilm 1950-1980. Budapest: Palatinus, 2005.
  • Gelencsér Gábor: Más világok. Filmelemzések. Budapest: Palatinus, 2005.
  • Hartai László: Mozgókép és médiaismeret 2. Budapest: Korona Kiadó, 2004.
  • Hartai László: Mozgókép és médiaismeret 1. Budapest: Korona Kiadó, 2003.
  • Gelencsér Gábor: Filmolvasókönyv. Írások filmművészeti kötetekről. Pécs: Iskolakultúra, 2003.
  • Kovács András Bálint: A film szerint a világ. Budapest: Palatinus, 2002.
  • Gelencsér Gábor: A Titanic zenekara. Stílusok és irányzatok a hetvenes évek magyar filmművészetében. Budapest: Osiris, 2002.
  • Hartai-Muhi-Pápai-Varró-Vidovszky: Film- és médiafogalmak kisszótára. Budapest: Korona Kiadó, 2002.
  • Balogh Gyöngyi-Király Jenő: “Csak egy nap a világ…” A magyar film műfaj- és stílustörténete 1929-1936. Budapest: Magyar Filmarchívum, 2000.
  • Király Jenő: Mágikus mozi. Műfajok, mítoszok és archetípusok a filmkultúrában. Budapest: Korona Kiadó, 1998.
  • Kovács András Bálint-Szilágyi Ákos: Tarkovszkij. Budapest: Helikon Kiadó, 1997.
  • Kovács András Bálint: Film és elbeszélés. Budapest: Korona Kiadó, 1997.
  • Király Jenő: A frivol múzsa I-II. A tömegfilm sajátos alkotásmódja és a tömegkultúra esztétikája. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 1994.
  • Kovács András Bálint: Metropolis, Paris. Az absztrakt-szubjektív stílus a filmben. Budapest: Képzőművészeti Kiadó, 1992.
  • Király Jenő: A tömegkultúra esztétikája. 1-2. Budapest: ELTE BTK, 1992.
  • Hirsch Tibor: Keresztapa-sztori. Francis Ford Coppoláról. Budapest: Szabad Tér-Dunafilm, 1991.
  • Hirsch Tibor: A James Bond Mítosz. Budapest: Szabadtér, 1989.
  • Király Jenő: Karády mítosza és mágiája. Budapest: Háttér Kiadó, 1989.
  • Hirsch Tibor: Filmcézárok. Budapest: Szabadtér, 1988.
  • Kovács András Bálint-Szilágyi Ákos: Les Mondes d’Andrej Tarkovsky. Lausanne (Svájc): Éditions L’Age d’Homme, 1987. [Magyarul: Tarkovszkij, az orosz film Stalkere. Medvetánc, 1988.]
  • Király Jenő: Mozifolklór és kameratöltőtoll. A populáris filmkultúra elméletéhez. Budapest: Magyar Filmtudományi Intézet és Archívum, 1983.